Repetitie Cantorij

Date(s) - 20/11/2017

Trefpuntkerk

Categorieën

De cantorij komt wekelijks op maandag bij 09bpcantorijelkaar in de Trefpuntkerk van 19.45 – 21.15 uur. De cantorij bestaat uit circa 25 enthousiaste mannen en vrouwen, die zingen onder de inspirerende leiding van Chris van Bruggen.

Het repertoire bestaat uit voornamelijk nederlandstalige liederen van o.a. Michael Steehouder, Huub Oosterhuis, Herman Verbeek. Veel van de teksten zijn door Peter Rippen en Chris van Bruggen op muziek gezet.

De Cantorij werkt mee aan een aantal erediensten, zowel in Glimmen als in Noordlaren. Wanneer dat het geval is, dan wordt dit aangekondigd in de Nieuwsbrief.

Uitgangspunt van deze vorm van musiceren is niet dat er een optreden plaatsvindt, maar dat wij ons verdiepen in het muzikale deel van de liturgie om tijdens vieringen de gemeente te ondersteunen en de viering te versterken en verfraaien. Wij zijn nog op zoek naar nieuwe leden van alle stemsoorten. Na afloop van elke dienst kunt u hierover contact zoeken met een van de leden van de cantorij. Ook kunt u voor nadere informatie terecht bij de coordinator, de heer Hans Wortmann, tel. 06 51107882 of email hanswortmann@htnet.nl

Wij oefenen wekelijks (behalve de schoolvakanties) op maandagavond van 19.45 – 21.15 uur.

Kom eens luisteren en/of meezingen