Luidklokkenestafette

Op zaterdag 9 juni wordt er in Groningen een luidklokkenestafette gehouden.

Doordat er veel deelnemers zijn, zijn er drie estafette-routes uitgezet. Er is daarbij getracht van drie plaatsen aan de rand van de provincie uit te komen bij de stad Groningen om daar om 16.30 uur het eindgelui te laten plaats vinden op de Martinitoren. De klok van de toren in Noordlaren wordt geluid om 16.20 uur. Dat is na het luiden in Westerbroek (16.15 uur) en voor het luiden van de klok van de Dorpskerk in Haren (16.25 uur).Andrea Horneman zal 0m 16.20 uur met het luiden beginnen en dat maximaal 5 minuten laten duren. U kunt haar dus om 16.20 uur aan het werk zien in de toren. U zult versteld staan van het geluid, maar ook van de krachtsinspanning, die er nodig is om dat geluid te realiseren.

Doel van deze gebeurtenis is om de Groninger schat aan luidklokken nog eens nadrukkelijk onder de aandacht te brengen en de Open Toren-dag, 9 juni, is daar een goede gelegenheid voor.

College van kerkrentmeesters
PKN Noordlaren Glimmen