Pastoraal werk

Bij het omzien naar elkaar zijn heel veel mensen betrokken in onze gemeente. Dat moet ook, want de tijd van de predikant voor pastoraat is beperkt en zij richt zich vooral op mensen die bijzondere aandacht nodig hebben in bijzondere omstandigheden.

De gemeente is verdeeld in kleine gebieden – hooguit een paar straten – die alle een eigen pastoraal medewerker hebben. Voor het onderhouden van alledaags contact zijn deze pastoraal medewerkers verantwoordelijk. Zij zijn aanspreekbaar als vertegenwoordigers van de gemeente, namens de gemeente kunnen zij eens op bezoek komen, en ook fungeren zij de ogen en oren van de gemeente. Wat speelt in hun gebied, delen zij indien nodig met ouderling of predikant – in vertrouwelijkheid uiteraard. Zo betrekken zij deze bij de vraag of op een bepaald adres bijzondere pastorale aandacht of zorg op zijn plaats is.

Wilt u graag eens praten over wat u bezighoudt op het gebied van leven en geloven? Benader eerst de pastoraal medewerker van de plek waar u woont. Hieronder een overzicht.

● Boerlaan, Doorrid, Viaductweg, Westerveen, Rijksstraatweg-Noord: Marijke Zeilstra.
● Nieuwe Schoolweg, Beukenlaan: Yvonne de Blok en Alice Westerdijk.
● Lindeweg, Kastanjelaan: Babs Kooistra en Alice Westerdijk.
● Oude Boerenweg, Hoge Hereweg-Noord, Boerhoorn, Markeweg, Brempad Parallelweg-Noord: Etta Eringa.
● Meidoornlaan, Parallelweg-Zuid, Zuidlaarderweg, Pollselaan, Hoge Hereweg-Zuid: Louise de Hoog.
● Eikenweg, Dennenlaan, Oude Schoolweg, Hulstweg: Henriëtte van der Kamp.
● Rijksstraatweg-Zuid, Oude Steeg, Brinkweg, Meentweg: Marianne Eisses
● Nieuwe Kampsteeg, A-weg, R-weg 126: Yvonne de Blok.
● Noordlaren – van de Vogelzangsteeg tot de Kerkstraat: Henny Abbring.
● Noordlaren – van de Kerkstraat tot Midlaren: Klaassien Timmer.
● Zuidlaren, Vries, Eelde-Paterswolde, Haren, Onnen en andere ‘buitengebieden’: Jenke Vrieling en Metje Vrieling.

We zijn tegenwoordig voorzichtig met persoonsgegevens. Telefoonnummers en/of mailadressen van de pastoraal medewerkers kunnen opgevraagd worden bij Henriëtte van der Kamp (tel. 050-5262348) of Dick Vos (tel. 0610695490 / scriba@pkn-ng.nl).

Bijstand in het pastoraat is Ds. C.A. (Nelleke) Boonstra.
Mocht u behoefte hebben aan een gesprek dan kunt u contact opnemen, het liefst via e-mail of WhatsApp: caboonstra53@gmail.com / 0626 858304
Als u toch liever belt, dan graag op maandag of dinsdag vóór 10.00 uur.