Feest van de Geest 2018 in de Bartholomeüskerk te Noordlaren

In de periode tussen Hemelvaart en Pinksteren zijn er in heel Nederland kerken open voor publiek. Kunstenaars presenteren en exposeren nieuw gemaakte kunst, geïnspireerd op het Pinksterfeest en de architectuur van kerkgebouwen. De open kerken zijn een speelse en beeldende inspiratiebron voor mensen die op zoek zijn naar hedendaagse kunst, cultuurhistorie, vormen van spiritualiteit, geloof, zingeving en recreatieve ontspanning. Dit prachtige evenement maakt vanuit het Pinksterfeest, als feest van inspiratie, een verbinding met de hedendaagse kunst.
Dit jaar wordt het Feest van de Geest voor de negende keer georganiseerd. Net als in 2016 doet de Bartholomeüskerk in Noordlaren mee. Het thema is Levensadem
Sophia Heeres uit Amstelveen neemt de kunst voor haar  rekening. Op www.sophiaheeres.nl is informatie over haar en haar werk te vinden.
Onze predikant, Anja Kosterman verzorgt het religieuze aspect van het project en leidt op 20 mei de viering in de Bartholomeüskerk.
We willen graag in contact komen met vrijwilligers uit onze gemeente die op de  10, 12, 13, 20 en 21 mei van 13.00 – 17.00 uur gastheer/gastvrouw willen zijn.
Voor informatie over het project en opgave voor gastheer/gastvrouw kun je terecht bij Bernard van de Beek, tel: 050-8517501 of bernardvandebeek@home.nl en Gerard Smit, tel: 050-5262348, gerard-smit@hetnet.nl