Feest van de geest

Feest van de Geest in de Bartholomeüskerk te Noordlaren (2)

Het Feest van de Geest is een landelijk evenement, dat eens per twee jaar tussen Hemelvaart en Pinksteren wordt gehouden. Ook de Bartholomeüskerk in Noordlaren doet weer mee.
De open kerken zijn een speelse en beeldende inspiratiebron voor mensen die op zoek zijn naar kunst, cultuurhistorie, vormen van spiritualiteit, geloof, zingeving en ontspanning. Dit  evenement maakt, als feest van inspiratie, vanuit Pinksteren een verbinding met hedendaagse kunst.

Het thema is dit jaar “Levensadem”. Sophia Heeres neemt de kunst voor haar rekening. Zij is geboren in Zuidlaren en opgegroeid te midden van het stroomdal-landschap De Drentsche Aa.
Na haar afstuderen aan de Academie Minerva woont en werkt ze in Amstelveen. Haar schilderijen kenmerken zich door krachtige composities, waarbij elk vlak een eigen kleur krijgt. In sommige werken worden de lijnen lichter van kleur om het werk meer diepte te geven. Licht en donker worden weggelaten om zo bij de eenvoud van het thema te blijven.

Anja Kosterman verzorgt het religieuze aspect van het project en leidt op 20 mei (1e Pinksterdag) de viering in de Bartholomeüskerk, aanvang 10.00 uur.
De officiële opening van de expositie van Sophia Heeres is op Hemelvaartsdag 10 mei om 13.00 uur. Iedereen is daarvoor van harte uitgenodigd.

Op de volgende dagen is de Bartholomeüskerk aan de Lageweg open: 10, 12, 13, 20 en 21 mei van 13.00 – 17.00 uur. Vrijwilligers van de PG Noordlaren Glimmen zijn  gastheer/gastvrouw.