Kerstnacht vanuit de Bartholomeus

De traditionele kerstnachtdienst in de Bartholomeuskerk in Noordlaren – met muziek, liederen en de kerstboodschap – is dit jaar alleen online te volgen. Op 24 december, om 19.30 uur komt de dienst in beeld en geluid beschikbaar op deze pagina. Ook op een later moment kan de hele dienst hier worden gevolgd.

Ook dit jaar vieren we kerst. Ook dit jaar mag het bijbelverhaal van de geboorte van God in een mensenkind klinken – een niet te bevatten mysterie dat ook in onze tijd z’n weg zoekt.
In de Bartholomeus zal dit oude verhaal klinken zonder aanwezigen – corona maakt dat onmogelijk. Juist nu alles anders is dan anders, probeert dominee Frederique Karelse het verhaal van het kind in de kribbe opnieuw te verstaan en opnieuw uit te leggen. In deze dienst krijgen ook de kerstgedachten van een paar bekende Noordlaarders een plek.
Uiteraard wordt de kerstboodschap feestelijk omlijst met kerstliederen en muziek in een sfeervol aangeklede kerk.

Voorganger: dominee Frederique Karelse
Organist: Jan-Arjen Mondria
Pianist: Chris van Bruggen
Met medewerking van een aantal leden van de cantorij van de gemeente o.l.v. Chris van Bruggen