Kosters gezocht!

De Protestantse Gemeente te Noordlaren en Glimmen zoekt per januari 2022
twee nieuwe, parttime medewerkers:

1. een KOSTER / BEHEERDER

voor gemiddeld 8 uur per week .

2. een KOSTER / ONDERHOUD GROENVOORZIENING

voor gemiddeld 16 uur per week

1. DE KOSTER/BEHEERDER
is belast met kosterstaken in Noordlaren en met het beheer van de Bartholomeuskerk en de begraafplaats in Noordlaren.
Dat betekent dat je zorgt voor de organisatie en administratieve afwerking van aanvragen voor het gebruik van de kerk en het optreden als gastvrouw (voor o.a. trouwerijen, begrafenissen, concerten, etc.). Ook het schoonhouden van de kerk behoort tot het takenpakket.
Voor de begraafplaats betreft het beheer: toepassen reglement, bijhouden register, informatieverstrekking, huurcontracten, e.d..
De werktijden zijn flexibel en de uren zijn verspreid over alle dagen van de week.

Wat vragen wij?

• Organisatievermogen en dienstverlenende instelling;
  • Je bent bekend met de mogelijkheden van een computer, zoals e-mailen en internet. Je herkent je in de volgende steekwoorden: sociaal vaardig, doortastend, proactief en stressbestendig;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Bereidheid tot werken op flexibele tijden;
  • Enig technisch inzicht (o.a. bediening audioapparatuur, beamer en geluidsinstallatie);
  • Diploma BHV is een pre en je bent in elk geval bereid om deze te halen.
  • Je woont in (de buurt van) Noordlaren

2. DE KOSTER / ONDERHOUD GROENVOORZIENING
De kosterstaken zijn gericht op de Trefpuntkerk in Glimmen. Dat houdt in het schoonhouden van de Trefpuntkerk en het uitvoeren van werkzaamheden met betrekking tot verhuur van de kerk en bij begrafenissen, het agendabeheer en het voorraadbeheer. Ook openstelling van het gebouw voor leveranciers.
Het onderhoud van de groenvoorziening heeft betrekking op de tuin rondom de kerk in Glimmen, het kerkhof en de begraafplaats in Noordlaren. Een mooie tuin en nette begraafplaats vragen om groene vingers.
Je woont in (de buurt van) Glimmen of Noordlaren.

Arbeidsvoorwaarden
Het voornemen bestaat een jaarcontract aan te gaan met uitzicht op een vaste aanstelling na het eerste jaar.
Voor beide functies wordt de CAO van kerkelijk medewerkers van de Protestantse Kerk Nederland toegepast (www.protestantsekerk.nl/thema/arbeidsvoorwaarden/). Bovenop het salaris zijn goede secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing. Zoals opname in het pensioenfonds en eindejaarsuitkering.

Voor de koster/beheerder geldt een salarisschaal 7 conform de arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk Nederland (€ 2.195 tot € 2.907 bruto per maand op basis van een volledig dienstverband).
Voor de koster/onderhoud groenvoorziening geldt salarisschaal 4 van deze regeling (€ 1.797 tot € 2.390 bruto per maand op basis van een volledig dienstverband).

Solliciteren
Ben je geïnteresseerd? Je motivatiebrief en CV kun je tot en met 5 november 2021 mailen naar de secretaris van het College van Kerkrentmeesters, mevrouw Corke van der Weijden onder vermelding van vacature koster/beheerder;
e-mail: cvk@pkn-ng.nl of sturen naar het adres: Houtwallen 21, 9481 ER Vries.
Voor vragen over de vacature kun je ook contact met haar opnemen:
e-mail cvk@pkn-ng.nl of telefoon 06 14257566 of (0592) 580206.