Trouwlocatie Bartholomeuskerk

Trouwen in Noordlaren

De knusse, middeleeuwse Bartholomeüskerk in Noordlaren is een officiële trouwlocatie van de gemeente Groningen en hier kan zowel kerkelijk als ook burgerlijk getrouwd worden.
De kerk ligt aan de rand van het dorp in het groen verscholen en kijkt richting het Zuidlaardermeer uit over de velden. Het invullen van persoonlijke wensen en versieren is in overleg mogelijk.

.

Wat heeft de Bartholomeuskerk te bieden?

• Een sfeervolle, historische setting voor een huwelijk.
  • De avond tevoren ervoor zelf versieren, tenzij er de volgende dag een rouwdienst is.
  • De mogelijkheid om na afloop samen een glas te heffen buiten naast de kerk, of aan de overkant in dorpshuis de Hoeksteen. Bruidsparen moeten dat zelf organiseren.
  • De mogelijkheid om feestelijk de klok te laten luiden door de koster
  • En… tijd. Want er is maximaal twee uur voor een trouwerij beschikbaar (huwelijk: 1 uur, kerk voorafgaand een half uur open en voor het opruimen e.d. een half uur erna).
Trouwen in de Bartholomeuskerk

Wat biedt de omgeving?

De omgeving kent een gevarieerd en groen karakter, met de Noordlaarder es, de Onnerpolder en het Noordlaarderbos. Ook het dorp zelf ziet er pittoresk uit. Het ligt fraai op de rand van de Noordlaarder es. Verder liggen het Zuidlaardermeer en twee hunebedden vlakbij.
Sommige paren komen in het huwelijksbootje aan in het haventje van Noordlaren. Rust en ruimte te over voor mooie sfeerplaatjes dus.
In de nabije omgeving zitten diverse horeca gelegenheden om het feest gezellig voort te zetten.

Andere gebruiksmogelijkhedenWestzijde_Bartholomeuskerk_Noordlaren-FotoDickVos

Naast het sluiten van een burgerlijk huwelijk kunt u de kerk ook huren voor andere doeleinden. Uiteraard voor een kerkelijk huwelijk (leden gratis), maar ook voor muzikale of andere culturele doeleinden. Voor de tarieven kunt u terecht bij de koster.

Verdere informatie

Voor verdere informatie over de mogelijkheden en de invulling van uw wensen, kunt u contact opnemen met de koster: Hanneke Ossenkoppele: 06 28361281 / kosternoordlaren@pkn-ng.nl
Gebruik maken van de kerk? Download onze Tariefkaart >>

Interieur Bartholomeuskerk Noordlaren