Boek 150 jaar Begraafplaats Noordlaren

In 1871 is de begraafplaats van Noordlaren in gebruik genomen voor overledenen uit Noordlaren, Glimmen en Harendermolen. Dat betekent dat deze bijzonder plek met veel bijzondere graven nu 150 jaar bestaat.

Het College van Kerkrentmeesters van de Protestante Gemeente Noordlaren-Glimmen, eigenaar en beheerder van de begraafplaats, heeft daarom in september een boek uitgebracht over begraven in Noordlaren: De ‘nieuwe begraafplaats. 1871-2021. Uiteraard staat de begraafplaats daarin centraal staan, maar ook maar ook het kerkhof rond de Bartholomeuskerk in Noordlaren komt aan bod. Daarnaast bevat het boek een groot aantal verhalen van inwoners uit Noordlaren en Glimmen.

Het boek is geschreven door Friso Bavinck (voormalig docent Nederlands), in samenwerking met Eppo van Koldam (voormalig gemeentesecretaris van Haren en voorzitter van Old Go) en Hein Bekenkamp (voormalig journalist van het Harener Weekblad). Het is verschenen als deel 23 in de Harener Historische Reeks.

Het boek is te koop bij boekhandel Boomker in Haren en kost 13,50 euro.
..

Bekijk eventueel ook de documentaire die ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van de ‘nieuwe’ begraafplaats gemaakt werd. Deze is geplaatst op YouTube >>
..