Inloop 2 april – Muziek verbindt in Namibië

Elke eerste dinsdagochtend van de maand is er inloopochtend in de Trefpuntkerk. Vanaf 10.00 uur is iedereen welkom, vanaf 10.30 uur vertelt een bijzondere gast iets over een bijzonder onderwerp. Dan wel de gast, dan wel het onderwerp, heeft iets met Glimmen of Noordlaren te maken.

Op dinsdag 2 april komt Caroline Babendererde uit Glimmen vertellen over ‘Music projects Namibia’. Muziek is de taal van vrede en verbinding, weet ze. Vanuit deze overtuiging ontwikkelde zij een project voor de kinderen en muziekdocenten van diverse muziekscholen en kunstencentra in Namibië. Hiermee wil ze startups in de muzieksector ondersteuning en professionalisering bieden en een opbouw faciliteren van een netwerk tussen de verschillende startende locaties.
De samenkomst wordt muzikaal omlijst door Caroline Babendererde zelf op viool en Dali Todria aan de vleugel.

Inzameling Voedselbank
Elke dinsdagochtend staat in de hal van de kerk een krat waar u producten voor de Voedselbank kunt deponeren. Denk aan (houdbare) voedingsmiddelen als rijst, pasta, babyvoeding, pastasaus, soep, koffie, thee, cornflakes, aardappelpuree, limonadesiroop, margarine, pindakaas, jam, hagelslag olie, suiker en zout. Maar ook aan producten als zeep, tandpasta en maandverband.