Opnieuw beletteren grafplaten kerkhof

De afgelopen weken is er door de vrijwilligers (Corrie  Nederhend, Janneke Bulder en Lucas Ocken) uit Assen hard gewerkt aan het opnieuw beletteren van de grafplaten op het kerkhof.
In het najaar was daar al een begin meegemaakt en nu komt het einde al weer in zicht. Hieronder een aantal foto’s van de vrijwilligers en het resultaat van hun vakwerk.
In nauw overleg met mevrouw Caroline de Sitter uit Haren wordt het graf van de familie de Sitter onder handen genomen. Eind vorig jaar is door Wim Nederhend en Lucas Ocken begonnen met het herstel van het hekwerk (laswerk).
Deze week is dat klaargekomen. Het hekwerk gaat nu naar de firma Wilpstra in Grootegast, waar het opnieuw geverfd en bewerkt zal worden.
Daarna wordt het teruggeplaatst. In de tussentijd zal het metselwerk onder de platen worden hersteld. Ook van deze pittige klus een paar foto’s.